ESF projekts “Studiju programmu fragmentācijas samazināšana un resursu koplietošanas stiprināšana, izstrādājot, licencējot bakalaura studiju programmu “Speciālā izglītība” un akreditējot studiju virzienu “Izglītība, pedagoģija un sports” (Nr.8.2.1.0/18/1/003)
Semināra darba programma
Laiks |
Aktivitāte |
Atbildīgais |
13.00 - 13.05 |
Informācija par projektu: mērķis, uzdevumi, norise, aktivitātes, izstrādājamā studiju programma Speciālajā izglītībā |
Proj. vad. Dr.paed., asoc. prof. M.Rozenfelde |
13.05. – 13.30 |
Iepazīstināšana ar labāko pieredzi atbalsta pasākumu īstenošanā vājredzīgu un neredzīgu skolēnu izglītošanas darbā. Tikšanās ar Strazdumuižas internātvidusskolas – attīstības centra skolas vadību, atbalsta personālu. |
Strazdumuižas internātvidusskolas – attīstības centra direktore L. Geida |
13.40 -14.30 |
Stundu vērošana |
Strazdumuižas internātvidusskolas – attīstības centra administrācija, skolotāji |
14.30 - 15.30 |
Kopsavilkums par pieredzes apmaiņas brauciena Igaunijā, Tartu Universitātē ieguvumiem. Pedagoģisko prakšu norise ārvalstu speciālo pedagogu studiju programmās. |
Eksperte Mg.spec.paed. M.Reigase |
15.30 – 16.00 |
Pedagoģisko prakšu organizācija studiju programmās, nodrošinot darba vidē balstītu studiju procesu |
Eksperts Dr.paed., profesors J. Dzerviniks |
16.00 – 19.00 |
Darbs pie jaunizstrādājamās studiju programmas “Speciālā izglītība” izstrādes: vienošanās par programmas mērķiem, uzdevumiem, rezultātiem, izstrādājamās programmas moduļu saturu, uzņemšanas nosacījumiem, moduļu kursiem un to saturu; prakšu uzdevumus. |
Proj. vad. M.Rozenfelde Eksperti: J. Dzerviniks, M. Reigase, I. Kokina, S.Tūbele, D.Bethere |
Kā semināra norises vieta - Strazdumuižas internātvidusskola – attīstības centrs vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem tika izvēlēta ar nodomu, lai izstrādājot vienu no jaunizveidojamās studiju programmas “Speciālās izglītība” modeļiem - “Speciālās izglītības skolotājs bērniem ar redzes traucējumiem”- būtu informācija par vienīgās Latvijā specializētās skolas bērniem ar redzes traucējumiem skolotāju, administrācijas redzējumu par tām kompetencēm, kuras nepieciešamas skolotājam, strādājot ar bērniem, kuriem ir šādi traucējumi; kā arī eksperti redzētu skolotāju ikdienas darbu.
Semināra otrajā daļā sekoja ekspertu darbs pie jaunizstrādājamās studiju programmas koncepcijas izstrādes. Īpaši akcents tika likts uz prakšu mērķu, uzdevumu izstrādei un pēctecības nodrošinājumam, lai īstenotu darba vidē balstītu studiju procesu.
Projekta vadītāja Dr.paed., asoc. prof. Mārīte Rozenfelde